Írogatok

Gondolatok,amik lehet, hogy nem csak nekem szólnak

Gondolatok,amik lehet, hogy nem csak nekem szólnak

Három értéket adó program beszámolója

Nagyon különböző témák, de közös jóérzés megélése általuk!

2018. december 03. - Fodor István83

Ezen a héten 3 különleges és teljesen különböző rendezvényről írok, amin részt vettem. Nagyon különböző témájú, de mégis rengeteg közös dolog volt ezekben az eseményekben.  

1. Közösségformáló Este-Személyes Értékeink Szerepe a Közösségben / Közösségformáló Műhely-ben
2. Mentés Másként! / Hat Alapítvány szervezésében
3. ÉLŐ Biznisz Boyz Podcast felvétel a Hi5-ban / Biznisz Boyz szervezésében

A fő gondolatok, amiket át szeretnék adni a beszámolókkal:

  • Ha valami érdeke, keress utána, keress rendezvényeket, csoportokat, olyanokat akik már benne vannak a témában. Egy rendezvény mindig jó alkalom, hogy informálódj, tanulj, mert a tapasztalatot szívesen megossza bárki, ha ott kérdezed.
  • Nincs kifogás a pénz a jó ügyekért dolgozó csapatoknak, hogy nem lehet értéket teremteni. Számos mód és lehetőség van a forrásteremtésre.
  • Nagyon hasznos olyan programokon ismerkedni, amik érdekelnek, mert nagy valószínűséggel találkozol olyanokkal, akiknek hasonló az gondolkodásmódjuk, a motivációjuk.

1. Közösségformáló Este -Személyes Értékeink Szerepe a Közösségben / Közösségformáló Műhely -ben

A facebook-on találtam rá programjukra és vettem részt rajta. Itt segítségül hívom a program leírását mert pontosan ez és ilyen formában valósult meg: A közösségformáló esték célja azon túl, hogy jó hangulatban kapcsolódjunk egymáshoz, az is, hogy a társas és kommunikációs készségeinket oldott formában tökéletesíthessük. Ezt vezetett gyakorlatokon keresztül fogjuk megtenni. Ezek a kompetenciák elengedhetetlenek ahhoz, hogy egy közösség kiegyensúlyozottan tudjon működni.

Ez alkalommal a személyes értékek lesznek terítéken, és játékos gyakorlatokon keresztül ti is megoszthatjátok véleményeiteket és nézeteiteket az olyan közösségi léttel, és a tudatos életmóddal kapcsolatos kérdésekben, mint például: egyenlő felelősségvállalás, vezetés és szabályok kérdésköre, vegetarianizmus, a pénz szerepe, a spirituális út stb. 

Mivel az értékkonfliktusok esetén a szereplők értékrendjeinek vagy identitásának összeütközése hátráltatja azt, hogy egy közösség dűlőre jusson bizonyos kérdésekben, a kölcsönös megértés és az elfogadás tudatos gyakorlása megelőzheti az ilyen jellegű problémákat. Ez alkalommal erre vonatkozóan szerezhettek tapasztalatot. 

Örülök, hogy rátaláltam erre a közösségi térre közösségre. Már 4 éve működik a hely, és az idegennyelvi programoktól a közös zenélésen keresztül a közösséghez kapcsolódást is megtapasztalhatod, ha lájkolod, kövezet és elmész a Közösségformáló Műhely programjaira.

46881015_752787341761456_8664911599863070720_n.jpg

 

2. Mentés Másként! / Hat Alapítvány szervezésében

Ez a november 27-i napon ismét egy emlékezetes rendezvényen vettem rész. A Hat Alapítvány másodjára rendezte meg a Mentés Másként című szakmai konferenciát, amelyen nagyon érdekes és hasznos kerekasztal beszélgetéseket hallhattak a résztvevők. Főleg a nonprofit és társadalmi felelősségvállalás jegyében dolgozó szakemberek voltak jelen és osztották meg tapasztalataikat a pódiumon és a személyes beszélgetések során.

Négy szekcióbeszélgetés volt, amelyből kettőn voltam jelen.

Az egyik „A társadalmi befektetés oldalai: hogyan jöhet a pénz? címet kapta és arról szólt, hogy a társadalmilag is fontos ügyek szolgálatát, már nem csak adományokból és pályázatokból lehet finanszírozni, hanem vállalkozói tevékenység végzéséből származó bevételből, kockázati tőkéből, vagy bankhitelből való indulással is.

A másik beszélgetés a Nők a pályán: Van helyed?” volt. Ne kérdezzétek, hogy kerültem erre a „pályára”, de kaptam meghökkentő új információka. Tisztelet minden nőnek, aki családot nevel és/vagy karriert épít, munkát vállal és még háztartást is vezet. A nőkön sokkal több dolguk van, mint a férfiaknak és erősebbek és kitartóbban is! Nem könnyű egy több száz éves kulturális „elnyomást, leértékeltséget felülírni, de afelé haladunk. Ezt bizonyítja az is, hogy egy év alatt csökkent a különbség az azonos feladatkört ellátó férfi-női közti bér különbség. 16%-ról 14%-ra. Sok háztartásban elindult az az empatikus kommunikáció, amely segítségével a férfiak is kiveszi a részüket a házi munkából, nem csak kegyet gyakorolva besegítenek.

A Hata Alapítvány is több társadalmi ügyet képvisel és végez társadalmi vállalkozást. Segítséget nyújtanak és együtt működnek más nonprofit szervezetekkel és közvetlenül a fiataloknak is nyújtanak ingyenes szolgáltatásuk. Érdemes követni munkájukat, és közös ügyek mentén kapcsolódni önkéntes feladatot vállalni eredmények létrehozásához.

47215537_201570750772990_1472521248146718720_n.jpg

 

3. ÉLŐ Biznisz Boyz Podcast felvétel a Hi5-ban / Biznisz Boyz szervezésében

A Hi5 oldalát követem és láttam az esemény kiírását. Nem voltam tisztában azzal mi az a Podcast –pedig már hallgattam adást rajta- és nem ismertem a Biznisz Boyz-t, de gyorsan rákerestem, meghallgattam egy két adást és döntöttem el, hogy találkoznom kell velük élőben, mert meg szeretném ismerni őket személyesen. A fixált programomat lemondom és regisztráció után másnap meg is érkeztem „közönségtalálkozóra”. Nagyon örülök, hogy változtattam az előre eltervezett programomon, mert rendkívül jól éreztem magam és a felvétel után is még több mint 3 órát beszélgettünk. Találkoztam kedves ismerősökkel és alakultak mi új ismeretségek. Nagyon hasznos olyan programokon ismerkedni, amik érdekelnek, mert nagy valószínűséggel találkozol olyanokkal, akiknek hasonló az gondolkodásmódjuk, a motivációjuk.

47384426_610630112690570_8940822128614178816_n.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://felismeres-happyness.blog.hu/api/trackback/id/tr6314413178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása